Ormanın Ötesi Rol Yapma Oyunları

Metaboyutsal Uzaydan Kısa Notlar – Sayısız Yıldızlar – II

Stars Without Number, epik uzay macerası temalı rol yapma oyunudur. Bu yazıyı okumadan önce SAYISIZ YILDIZLAR-I’in okunması önerilir.

“İster aşkımı, istersen toprağımı al elimden. İster toprağı yak, istersen denizi kaynat. Umurumda değil çünkü hala özgürüm. Gökyüzünü benden alamazsın.”

 

KAPTANINIZ KONUŞUYOR

Uzay Limanı

S.W.N. evreninde yıldızlar arası yolculuk; dayanıklı bir bünye, pilotlukta ustalık ve navigatörlükte yetkinlik ister. Güneş sistemleri arasındaki seyahat, sürücü motorlarıyla metaboyutsal uzayda gerçekleşir. Mevcut sürücü teknolojisi, Dünya Sömürge Yönetimi yıllarındaki kadar gelişmiş olmasa da hala işlevselliğini koruyacak seviyede varlığını sürdürmektedir. Bir sistem içindeki güneş, gezegenler ve diğer gök cisimlerinin çekim gücüne karşı sürücü motorlarını çalıştırmak çok risklidir. En iyisi sürücü motorlarını bulunduğunuz sektör ile derin uzaya arasındaki geçiş bölgesinde çalıştırmak olacaktır. Metaboyutsal uzay, seyahat etmek için bazen güvenli bir yapıdayken harita verisi bulunmayan lokasyonlarda yolculuğu imkansız hale getirecek kadar, ve  psişik fırtınalarla dolu bir okyanus kadar tehlikelidir. Yıldız haritalarının güncel olmayışının getirdiği tehlikenin yanında sürücü motorlarının enerji gereksiniminin de yüksek olması derin uzay yolculuklarının azalmasındaki en büyük nedenlerdir.

Seyahat süreniz, yol alacağınız mesafenin sürücü tertibatınızın seviyesine bölünmesiyle hesaplanır. Uzun yolculuklarız için geminizde uyku modülleri de bulundurmanız önerilir.

Uzay gemileri gövde yapılarına göre sınıflandırılmaktadır. Bunlar;

  • Savaş Mekikleri:
    Uzayda Savaş

    Atmosfer içinde ve dışında taarruz amaçlı kullanılan, günümüz savaş uçaklarının gelişmiş muadili harekat araçlarıdır. Sürücü motoru da eklenebilmektedir.

  • Standart Uzay Mekikleri: Yıldızlar arası seyahat ve taşımacılıkta en yaygın kullanılan en küçük araçlardır.
  • Ticaret Gemileri: Taşıdığı yüke ve kullanım amacına göre modifikasyona en açık, her türlü silah teknolojisinin de monte edilebileceği gemi türüdür.
  • Devriye Araçları: Kolluk kuvvetlerinin kullandığı standart devriye ve güvenlik gemilerdir.
  • Korvetler: En küçük ebatlı, hafif zırhlı savaş gemileridir.
  • Firkateynler: Kaynakları kıt olan gezegenlerin imal edebileceği en büyük savaş gemileridir.
  • Yük Gemileri: Devasa boyutlardaki ticari vasıflı taşıyıcılardır.
  • Filo Kruvazörleri: Zengin ve gelişmiş sektörlerin en çok tercih ettiği gemi türüdür. Hem hızlı hem de ağır silah donanımına ve zırha sahiptir.
  • Standart Savaş Gemileri: Yıldızlar arası çatışmaların vazgeçilmez unsuru olan ağır zırhlı gemilerdir.
  • Yıldız Gemileri: Askeri filoların amiral gemileridir. Hem savaş gemisi hem de diğer savaş gemileri için hangar vazifesi görür.
  • Uzay İstasyonları: Yıldızlar arası seyahat teknolojisine sahip her sektörde en az bir tane bulunur. Tycho istasyonu ya da Deep Space 9 örnek verilebilir…

PSİŞİKLER

M.E.S., metaboyutsal uzaydaki uzun yolculukların insan fizyolojisi üzerinde bıraktığı tahribattır. Çocuklukta ortaya çıkan bu rahatsızlık kontrol altına alınabilirse insanüstü becerilerin gelişmesine olanak verir. Sıkı bedensel ve mental eğitim ile zaman zaman medikal müdahaleleri de içeren uzun bir süreç sonunda sendromlu kişiler güçlerini kontrol altına almayı öğrenebilir. Dünya Sömürge Yönetimi’nin yüksek teknolojili laboratuvarları ve okulları artık mazide kalsa da hala bu disiplin ve öğretilerini yayan küçük gruplar varlıklarını sürdürmektedir.

Altı adet psişik disiplini bulunmaktadır. Bunlar;

  • Biyopsişik Beceriler: Canlı varlıkları tedavi etme, geliştirme, değiştirme, kısmi ölümsüzlük ve biyolojik zarar verebilme gücüdür.
  • Metapsişik Beceriler: En nadir bulunan güçtür. Psişik enerji akışının kontrol edilmesi, yönlendirilmesi ve değiştirilmesidir.
  • Öngörü: Metaboyutsal evrende geleceği görebilme gücüdür. Çok ilginçtir ki Çığlık’ı öngörebilen bir psişiğin varlığına dair hiçbir kayıt yoktur.
  • Telekinezi: Telekinetik manüpilasyonla cisimleri kontrol edebilme gücüdür.
  • Telepati: Beynin iletişim sınırlarını aşıp zihinsel iletişim kurabilme gücüdür.
  • Teleportasyon: Eğer daha önce bulunduğu bir yerse ya da ilgili lokasyona ait bir etkileşimin varlığı mevcutsa psişiğin kendisini ya da çevresindekileri bir noktadan başka bir noktaya ışınlayabilme gücüdür.

Psişik yetenekler çok fazla enerjiye gereksinim duyar. Eğer kapasitenizden daha fazla enerji kullanmaya kalkışırsanız fiziksel ve zihinsel travmalar geçirirsiniz. Buna alevlenme ya da ateşe verme denilmektedir. Sonuçları; akli dengenin yitirilmesi ve kişinin yürüyen psişik bombaya dönüşmesidir.

Siyasetçinin uzaylısı da çekilmiyor.
Siyasetçinin uzaylısı da çekilmiyor.

UZAYLILAR, ROBOTLAR, ÖTE-İNSANLAR

Oyun, insan ırkı dışındaki ırkları yaratmada, oyuncu karakterleri oluşturmada temel kurallar sunmaktadır. Ayrıca Replicant (bkz. Blade Runner), Altered Carbon ya da Ghost in the Shell gibi fiziksel ve zihinsel evrimin ötesine geçerek, yarı organik, inorganik bedenlerde ya da tamamen dijital evrenlerde yaşayan karakterler yaratma önerileri de barındırmaktadır. Kalan kısmınıysa oyun yöneticilerinin yaratıcılığına bırakır.

Robotlar ve yapay zekaya gelince, klasik mech nostaljisinden kuantum kişilik çekirdekli yapay zeka karakterlerine kadar zengin bir içeriğe sahiptir .

 

UZAYIN KENDİSİ BİR SİHİR

Fantastik öğelerin ağırlıklı olduğu senaryolar içinse sihir her zaman evrende mevcut bir materyaldir. Hayal etmenin bir sınırı yoktur ki uzayda sihir yapmak için bir engel olsun. Bu görüşten yola çıkarak oyun bize Arcanist ve Magister isimli iki ek karakter sınıfı vermektedir. Oyunun kaynak kitaplarından Kara Güneş’in Kodeksi (Codex of the Black Sun) bizleri kanondan uzaklaşarak kılıç, büyü, fantezi ve cyberpunk öğeleriyle harmanlanmış sihir odaklı yeni karakter sınıflarıyla tanıştırır.

S.W.N. hakkında birkaç adım daha attıktan sonra kalkışa hazırız sanırım. Tüm maceraperestlere iyi yolculuklar.

 

 

Okuduğunuz için teşekkürler

Fikirlerinizi paylaşmanız bizi çok sevindirir.
Yorum yazarak bizi daha iyi içerikler hazırlamak için destekleyebilirsiniz.

Düşüncelerini Paylaş



avatar

İlker BOZDEMİR

Karadeniz'de doğdu, İç Anadolu'da büyüdü, Marmara'da yaşıyor. Mesleğinin ördüğü boğucu duvarlar arasında bulduğu çatlaklardan kaçıp ya tabiata sığınıp kamp yaparak ya da zarları yanındaysa GM'lik yaparak nefes almaya çalışıyor. Hayatın bir gerçeği ne yazık ki her şeyin sonunda kürkçü dükkanına geri dönüyor. Fakat bir sonraki kaçış için çatlaklar aramaya devam ediyor.

Yorum Yapılmamış

Yorum yazmak için tıklayın

Kayıp Dünya Aylık Arşivi