VAMPİR’İ OYNAMAK

0

Vampirler.

Kan emen cesetler, yaşayanların kanlarıyla ziyafet çekmek için mezarlarından döndüler. Onlar, hayatları kanunsuzca onlardan çalınan Cehenneme sürülmüş yaratıklardır. Onlar, besinlerini masumlardan, suçlulardan bazen de gönüllülerden alan yokediciler.

Zamanın başından beri insanlar, mezarlarından çıkıp kan emen, et yiyen vampirlerden, ölümsüzlerden ve şeytani ruhlardan bahsetmişlerdir. Macaristan’dan Hong Kong’a, Yeni Delhi’den New York’a kadar uzanan geceleri ortaya çıkan yaratıklar korkusu tüm insanların benliğini sarmıştır. Korkutucu vampir romanları, filmleri, TV dizileri, video oyunları ve hatta kıyafetler…

Ama bunlar sadece hikaye değil mi?

Hayır.!

Vampirler tarih öncesi zamanlardan beri aramızda yaşadılar. Hala da öyle. Onlar, insanların ilk günlerinden bu yana savaşlarını sürdürmekteler. Bu sonsuz kavga insanoğlunun geleceğini belirleyen bir son mu, yoksa yaşayanlar için bir lanet mi?

* * * * *

Vampire oyunları White Wolf tarafından piyasaya sürülmüş bir Rol Yapma Oyunudur (RPG). Oyun aslında bildiğimiz ama bazı yönlerden bilmediğimiz bir dünyada geçer. Vampire oyun sistemi bildiğimiz, yaşadığımız dünyamızda geçmektedir. Bilmediğimiz yönü ise bu dünyada yaşayan başka canlılardır. Kurtadamlar (werewolf), Gulyabaniler (ghoul), Periler (Faeries), Büyücüler ve daha nicleri… Bu karmaşa içindeki dünyaya oyun sisteminde “World Of Darkness” yani Karanlıklar Dünyası deniyor. Bu dünya bize Batman’deki Gotham City’yi çağrıştırabilir.

Vampire oyunlarında –oyun her ne kadar senaryoya ve oyun yöneticisine göre değişse de- yaşananlar genelde günümüzdeki koşullar gibidir. İnsanlar 09:00-18:00 arası çalışırlar, devlet memurları zam isterler, emeklilik yaşı sürekli yükseltilir, bilgisayar sistemlerinin çoğu Microsoft’un elindedir vs. Günlük hayatta olan her şey Vampire oyununda da vardır, sadece Vampire oyun sistemi diye bir kavram yoktur. (Zaten böyle bir şeyin oyun içindeki dünyada da olması biraz saçma olur) Bunun dışında Vampire oyun sistemi aslında iki ayrı şekilde ele alınmalı.Vampire: The Dark Ages ve Vampire: The Masquerade. Dark Ages oyun sistemi eski çağlarda geçen, Şövalyelerin, krallıkların, haçlı seferlerinin olduğu eski tarih dönemlerini ele alır. Masquerade oyun sistemi ise az önce bahsettiğim günümüz koşullarını ve günümüz insanlarını kapsar ve oyun şu anki dünyamızda geçer.

Oyun sistemi olarak birbirlerine çok yakın olsalar da temel bazı ayrılıklar bulunmaktadır. Mesela Dark Ages sisteminin Karakter kağıtlarındaki Okçuluk (Archery) yerini Ateşli silahlara (Firearms), Binicilik (Ride) ise Sürücülüğe (Drive) bırakmıştır. Bu tarz gelişmelerin dışında Vampir Klanları da özellik değiştirmişlerdir. Dark Ages’in filozof klanı olan Brujah klanı, Masquerade ile birlikte karşımıza güçlü, daha çok kas gücüne yönelik işler yapan asiler olarak çıkar. (Klanlara çok fazla değinmek istemiyorum yoksa işin içinden çıkamayız. Ayrıntılar WW2300 – Vampire: The Masquerade kitabında verilmiştir. Bu aynı zamanda Vampire: The Masquerade ‘in kaynak kitabıdır.)

Vampire oyun sistemi D&D oyun sisteminden farklıdır, hatta tek benzer yanları Role-Play özelliği taşımalarıdır. D&D sisteminde kullanılan d20, d8, d12, d100 gibi zarlar Vampire’da yoktur. Vampire oyun sistemi “d10 sistem” olarak adlandırdığımız ve sadece 10’luk zar (d10) ile oynanan bir yapıya sahiptir. D&D kuralları gibi 1 adet 20’lik zar ile oyun kurtarılmıyor, 3-5 tane 10’luk zar gerekebilir. (Hatta bazı durumlarda 8 tanenin yetmediği oluyor, ben kendimden biliyorum. 🙂 ) Oyunda karakterin özelliklerine göre zar sayısı ve kaç atması gerektiği belirleniyor. Çok ayrıntıya girmeden şöyle açıklayacağım:

Harper isimli karakterimizin bir sokak kavgası sırasında silahını çıkardı ve Keri isimli karakterimize ateş edecek. (Ateşli silah kullanabilmek için Dexterity + Firearms yetenekleri göz önüne alınır) Harper’ın 3 slot Dexterity (Çeviklik), 2 slot da Firearms (Ateşli Silah) yeteneği var. Bu yüzden toplam 5 olduğu için 5d10 (5 adet 10’luk zar) atacaktır. Ayrıca Keri karakterimizin de önünde biri olduğu için ve Keri’yi vurmak biraz zor olacağı için zorluk derecesi 7 olarak belirleyebiliriz. (Zorluk derece oyun yöneticisi tarafından durumun zorluğuna ya da kolaylığına göre belirlenir.)

Harper zarları atar ve 7,1,8,3,9 gelir. Zorluk derecesi 7 olduğundan dolayı 7 ve üzeri gelen zarlar başarılı (success) olarak nitelendirilir. Harper, 5 zarda 3 success yapmış gibi görünmektedir ama istisnalar vardır. Zar sisteminde 1 başarısız demektir ve gelen 1 zarı bir adet success’i götürür. Yani bu durumda Harper karakterimiz 2 success yapmış oldu. Bu olay sonucunda Harper Keri’yi vurur. 1 her zaman başarısız, 10 her zaman başarılıdır. Bazı işlemler 1 success ile yapılabilir ama daha fazla success işi daha iyi yapmayı sağlar.

Bunun dışında oyunun D&D kurallarından farklı bir yanı ise oyun yöneticisinin ismi DM (Dungeon Master) değil ST (Storyteller)’dır. Yani oyun daha çok bir hikayenin anlatımı şeklinde ilerler.

Vampire Hakkında Detaylı Bilgi Alabileceğiniz Kitaplar:

Vampire: The Masquerade
Vampire: Dark Ages
Book Of Nod
Vampire: Storyteller’s Guide

Bu kitaplar White Wolf firması tarafından çıkarılmıştır. Amazon.com gibi sitelerden de temin edebilirsiniz.

Paylaş

Yorum yapın