NETHERIL: BÜYÜ

0

Forgotten Realms’ın göz bebekleri:
Netheril yada Arcane Age:

Büyü:

Netheril hakkında en önemli ilginç şey kuşkusuz büyüler ve büyücülerin gücüdür. Bu büyücüler günümüz FR’sinde kullanılan çoğu büyüyü bulmaktan sorumludur. Zaman içerisinde büyülerde değişiklikler olmuştır ama genelde temeli aynı kalmıştır. Bu büyülerden bazıları:

1) “Magic Missile” adlı büyünün ilk adı “General Matick’s Missile” dı ve kısıtlamalar yoktu büyüler sonsuz güce ulaşmak üzere tasarlanmıştı.

2) “Fireball” adlı büyünün ilk adı “Noanar’s Fireball” dı ve kısıtlamalar yoktu. Örneğin 20’uncu seviye bir büyücü günümüz FR’sinde 10d6 zarar verirken, bir Netheril Arcanisti 20d6 zarar veriyordu. Büyücüler ise günümüzde olduğu gibi 9 tane okula( Necromancy, Conjuration, vs.) değil. Mythal üzerinde uzmanlaşma ile oluyordu. Bu alanlar:

1) Inventiveler: Yaratan yada yok eden büyüler ile uğraşırlardı.

2) Mentalistler: Düşünceleri etkileyen büyüler ile uğraşırlar.

3) Variatorlar: Var olanların şeklini değiştirmek ile uğraşıyorları bu büyücüler büyüyü bile değiştirebiliyorlardı. Bu Arcanistler kendi alanları dışında bir tanede yan alan seçiyorlardı. Bu iki alan dışında büyü öğrenemiyorlardı. Netherilde bütün büyücüler uzmanlaşmak zorundaydı. Günümüz büyücüleri ile aralarındaki en önemli fark büyü ezberlemek zorunda değillerdi. Basitce Weave’den güç çekebiliyorlardı. Büyülerini çalışıyorlardı ama saatlerce ezberlemek zorunda kalmıyorlardı. En büyük eksiklikleri ise bir büyüyü öğrenemedikleri zaman bir daha öğrenemiyorlardı. Netheril döneminin sonuna kadar büyücüler 11’inci ve 12’inci seviye büyüleri yapabiliryorlardı. Dönemin “Karsus Avatar” büyüsü ile sona ermesinden dolayı. Yeni büyü tanrıçası Mystra 11’inci ve 12’inci seviye büyüleri yasakladı ama tek değişen şey 11’inci ve 12’inci seviye büyüler değildi.

Netheril dönemi boyunca büyücüler hiç büyü ezberlememiş ve yaptığı büyülerin sınırları bulunmamaktaydı. Ama büyü tanrıçası Mystryl’in “Karsus Avatar” büyüsü ile yok edilmesi ve onun yok olaması ile ilgili olarak büyünün, yani Netheril yok olmasından dolayı büyü sonsuza kadar değişti. Artık saatlerce büyü ezberlemek ve seviyelerinde öngörülen büyüleri yapabileceklerdi. Tanrıların bu gazabından rahiplerde etkilendi. Onlarda saatlarce dua etmek zorunda kaldılar ve “Quest” büyüleri denen ve çok güçlü büyüler onlardan alındı bu “Quest” büyülerini ancak tanrıları verebilecektir.

Rahiplerde ise durum aynıydı Tanrısına dua sabahları saatlerce dua etmek yerine gerektiğin anda o güç için dua ediyorlardı. Rahiplerinde büyü kullanışı aynıydı. Sphere denen ( Sun, Protection, vs.) yerine Winds denilen kaynaklardan güç çekiyorlardı. Her Tanrının windleri farklıydı.

Netheril yok olşundan sonraki tanrıların bu gazabından rahiplerde etkilendi. Onlarda saatlarce dua etmek zorunda kaldılar ve “Quest” büyüleri denen ve çok güçlü büyüler onlardan alındı bu “Quest” büyülerini ancak tanrıları verebilecektir.

5) Tanrılar:

Netherildeki tanrılar günümüz FR tanrılarından çok farklılardı. Çok tanrı yerine az ama öz tanrı vardı. Bu tanrıların bir çoğu Netherilin yok oluşundan sonra inananları kalmadığı için yok oldular.

Hükmettiği boyunun adı: Tanrılar boyutlara hükmederler ve güçleri buralardan gelirdi.
Gücü: Greater, intermediate, lesser ve demi power olamak üzer 4 guruba ayrılırlar.
Alanı: Tanrını gücünün bulunduğu konular.
Alignment: Düşünce tarzı iyi ve kötü arasındaki şeçimi.
Yaşadığı yer: Tanrını yaşadığı yer ve adı.
Windler: Rahiplerine kullanma hakkı verdiği windler.
Ne oldu: Ona Netheril çöküşünden günümüze ne olduğu.

Amaunator:
Hükmettiği boyunun adı: Mechanus.
Gücü: Greater Power.
Alanı: Bürokrasi, antlaşmalar, kanunlar, düzen, güneş ve hakimiyet.
Alignment: Lawful Neutral.
Yaşadığı yer: Mechanus/ Sonsuz güneş şatosu.
Windler: Transcendent, prevailing, perpetual, predictable.
Ne oldu: Ona inanan kalmadığı için yok oldu.

Jannath:
Hükmettiği boyunun adı: Elysium.
Gücü: Greater Power.
Alanı: Vahşi doğa, ormanlar, vahşi hayvanlar, deniz ve denizde yaşayanlar, tarım, çiftçiler, bahçıvanlar, yaz.
Alignment: Neutral Good
Yaşadığı yer: Elysium / Büyük ananın bahçesi.
Windler: Terrestial, wandering, buffering.
Ne oldu: Adı Chantea oldu ve gücünü dağıttı şu anda sadece tarım ve çiftçilerin tanrısı.

Jergal:
Hükmettiği boyunun adı: Gray Waste.
Gücü: Greater Power.
Alanı: Ölüm, ölüler, ölümdeki düzen, cenazeler ve mezarlar, yaşayan ölüler, yaşlılık, ziyan olma, zorbalık, gün batımı.
Alignment: Lawful Evil
Yaşadığı yer: Gray Waste / Kemik Kalesi.
Windler: Transcendent, prevailing, perpetual, predictable, zephyrous.
Ne oldu: Güçlerinden sıkıldı ve güçlerini o zaman ölümlü olan Bane, Bhall ve Myrkul’a verdi ve ölüm tanrısı olanın yardımcısı olacağını söyledi. Kargaşalar zamanına kadar Myrkul sonra Cyric şu anda ise Kelemvor’un yardımcısı.

Kozah:
Hükmettiği boyunun adı: Pandemonium.
Gücü: Greater Power.
Alanı: Fırtınalar, Yok oluş, isyanlar, canilik, tehlikeli yaratıklar ve canavarlar, tayfunlar, okyanus fırtınaları, kar fırtınaları, hortumlar, depremler.
Alignment: Chaotic Evil
Yaşadığı yer: Pandemonium / Yıkıntı kuleleri.
Windler: Transcendent, sporadic, wandering.
Ne oldu: Ne olduğu bilinmiyor ama alanında olduğu gibi ya yok edildi ya da Talos oldu.

Moander:
Hükmettiği boyunun adı: Abyss.
Gücü: Lesser Power.
Alanı: Çürüyerek ölmek, çürümek, parazitler.
Alignment: Chaotic Evil
Yaşadığı yer: Rarandreth / Offalmound.
Windler: Terrestial, sporadic, wandering.
Ne oldu: Leira adlı bir tanrıça tarafından yok edildi. Leira ise daha sonradan Cyric tarafından yok edildi.

Mystryl:
Hükmettiği boyunun adı: Limbo.
Gücü: Greater Power.
Alanı: Büyü, büyüler, weave, büyücüler, büyü yapanlar, enerji, yaratıcılık, bilgi, icatlar,şarkı, zaman, bahar.
Alignment: Chaotic Neutral
Yaşadığı yer: Limbo / Dweomertor.
Windler: Transcendent, buffering , perpetual , predictable, sporadic, wandering ,zephyrous.
Ne oldu: “Karsus Avatar” adlı büyü ile yok edildi. Yok oluşundan kısa süre sonra Mystra olarak reinkarne oldu ama eski hali kadar güçlü değil.

Selüne:
Hükmettiği boyunun adı: Ysgard.
Gücü: Greater Power.
Alanı: Ay, ay ışığı, yıldızlar, rüyalar, saflık, güzellik, aşk, evlilij, navigasyon, izcilik, gezginler, kahinler, iyi ve neutral lycanthrop( kurt adam vari) yaratıklar, son bahar.
Alignment: Chaotic Good
Yaşadığı yer: Ysgard / Ayın kapısı.
Windler: Transcendent, sporadic, buffering, wandering.
Ne oldu: Kardeşi Shar ile halen savaşmaktadır. Güçlerinin bir kısmını kayıp etti ama ay tanrıçası olarak yaşamaya devam ediyor.

Shar:
Hükmettiği boyunun adı: Gray Waste.
Gücü: Greater Power.
Alanı: Karanlık, gece, nefret, kayıp, unutganlık, uyku, kabuslar, ilüzyonlar,yalanlar, ihanet, gizlilik, saklanma yerleri, şerefsizlik, hırsızlar, hırsızlık, katiller, kış.
Alignment: Neutral Evil
Yaşadığı yer: Gray Waste / Kayıplar sarayı.
Windler: Transcendent, prevailing yada sporadic, zephyrous, buffering.
Ne oldu: Kardeşi Selüne ile halen savaşmaktadır. Güçlerinin bir kısmını kayıp etti ama gecenin ve karanlığın tanrıçası olarak yaşamaya devam ediyor.

Targus:
Hükmettiği boyunun adı: Limbo.
Gücü: Greater Power.
Alanı: Savaş, düellolar, savaşçılar, yağma.
Alignment: Chaotic Neutral
Yaşadığı yer: Limbo / Savaş bahçesi.
Windler: Transcendent, sporadic, wandering.
Ne oldu: Yaptığı bir savaşta Tempus adlı bir tanrıya alanlarını kayıp etti. Şu anda ona inan sadece ilkel kabileler var.

Tyche:
Hükmettiği boyunun adı: Arborea.
Gücü: Lesser Power.
Alanı: Servet, şans, kader, şansızlık, kazalar, maceracılar, kaşifler, tüccarlar, ticaret.
Alignment: Neutral
Yaşadığı yer: Olympus / Olympus.
Windler: Transcendent, sporadic, wandering, predictable ,buffering,
Ne oldu: Moander’ın lanetlediği bir çiçeği farketmeden şaçına taktı bu çürümeden dolayı ikiye bölündü. Bir tarafı Tymora( Şans) oldu bir tarafı ise Beshaba( Kötü Şans) oldu. Şu anda bu kardeşler kendi aralarında savaşmaktadır.

Umarım Netheril hakkındaki yazı dizimi beğenmişsinizdir. Bir sonraki sayıda Forgotten Realms’ın maceraperesterinin en çok merak etti Zentil Keep adlı şehirini anlatmaya başlıyacağım.

Paylaş

Yorum yapın